Cada any s’abandonen milions d’animals de companya en tot el món. Espanya, tristament, encapçala la llista dels països amb el major nombre d’animals abandonats de la Comunitat Europea, amb una xifra que ronda els 200.000 abandonaments cada any. Molts d’ells moren atropellats, de fred, deshidratats, a causa de malalties no tractades o sacrificats.
Són moltes les causes d’aquesta trista realitat. En aquesta entrada m’agradaria ensenyar-vos una campanya de relacions públiques de l’organització Animal Care. L’eslògan d’aquesta campanya és “Els animals abandonats no són delinqüents”. Aquesta frase vol reflectir el fet que els animals no tenen la culpa d’haver-se quedat al carrer, que no són ells qui ho han de pagar.
He triat aquest exemple tant per la profunditat sentimental que transmet com pel paper que juga la redacció en aquesta campanya gràfica. El que és interessant d’aquesta segona raó, és el cos de text de cada una de les variants de la campanya. En cada anunci veiem un animal de companyia fotografiat de front i de perfil, com si l’acabessin d’arrestar, juntament amb un cartell que diu “Jo no he fet res” seguit d’una raó o justificació del seu abandó.
Veiem el primer exemple:
“Jo no he fet res. L’amo és al·lèrgic”. Entenem que la raó de l’abandó del gatet és que primer el van agafar però en descobrir l’al·lèrgia el van fer fora.
Altres variants de la campanya:
“Jo no he fet res. El propietari del pis s’hi ha oposat” En aquest cas entenem que els amos han abandonat el seu gos perquè el propietari del pis no hi volia animals. “Jo no he fet res. L’amo ha desaparegut” Crec que aquesta variant és de les que més sensibilitza al receptor, ja que mostra un animal innocent que pateix perquè el seu amo simplement ha marxat i no ha tornat.
“Jo no he fet res. Sóc víctima d’un divorci” Aquest exemple és molt trist, ja que és injust que s'abandoni un animal perquè la parella s'hagi decidit separar. L'animal perd la seva família, es queda sol i, en molts casos, mor, quan hi ha altres opcions que no siguin abandonar-lo. Aquest exemple també és molt adequat per la campanya de sensibilització d'Animal Care.
M’ha semblat que la part de redacció d’aquesta campanya és un missatge directe i impactant. Mostra la innocència de les mascotes i la seva inculpabilitat davant d’una realitat tan cruel com és el seu abandó constant. Sempre són justificacions i excuses, propietaris que s’intenten explicar, exculpar. L’associació Animal Cure pretén amb aquesta campanya fer entendre als receptors que els animals no tenen la culpa de les seves indisposicions, que sempre es poden trobar alternatives abans que abandonar-los a la seva sort.
Crec que és una gran feina, la del copy d’aquesta associació. És una campanya de sensibilització molt ben aconseguida.
“Mientras el hombre continúe siendo el destructor despiadado de seres inferiores no conocerá la salud ni la paz.” Pitágoras ( 585-500 A. C. )
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada
Què t'ha semblat? Endavant, escriu!