"Las palabras entristecen, las palabras alegran, las palabras curan: son enormemente poderosas. De ahí la enorme responsabilidad de manejarlas. De ellas emanan convencimientos, creencias, acciones. En nuestra profesión, las palabras nos confieren la potestad de hacer que las cosas sucedan." (Curto, Rey, Sabaté; 2009, 12)
El que fa que un redactor sigui un bon professional és que sàpiga donar-los, a les paraules, tot el valor que tenen. Les paraules són diamants en brut que s'han de polir per tal que expressin allò que nosaltres volem. Una mateixa paraula en dos contextos diferents (o, fins i tot, en un mateix context però llegida per diferents persones) pot ser interpretada de maneres molt diverses. Per això, s'ha de donar forma als missatges per a que siguin inequívocs, que parlin amb veu pròpia. I tot això, com es fa? Doncs amb creativitat. La creativitat és essencial per definir el camí que han de seguir les paraules. Sense creativitat redactora, els missatges publicitaris s'acaben en el simple fet de transmetre característiques i bondats dels productes, i això és publicitat de l'antiga. Per sort o per desgràcia, però, vivim en un futur continu. I què és el futur de la publicitat? El nou 'ara' de la publicitat és allunyar-se de retratar productes, per donar a conèixer els sentiments que provoquen. Avui en dia no és suficient explicar el què dels productes, això ja no arriba a la gent com arribava la USP en els seus temps. Ara el que és important és transmetre el per què els consumidors haurien d'adquirir el producte i això es fa mitjançant emocions, atmosferes i sentiments. És important, però, que res de tot això es vegi molt forçat o fals, doncs podria portar pel camí erroni. I tot això s'aconsegueix amb paraules (encara que no és l'únic recurs amb què compten els professionals). Paraules amb les que s'ha de saber jugar per aconseguir els efectes desitjats.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada
Què t'ha semblat? Endavant, escriu!