Apple sempre ha tingut una personalitat molt definida i això s'ha vist reflectit en la seva comunicació de marca. Els seus anuncis, en general, han seguit una tònica molt similar, i la simplicitat i els missatges directes han estat els protagonistes de les seves campanyes. Una de les conseqüències d'aquesta personalitat de marca és que els seus anuncis gràfics molt poques vegades han tingut cossos de text. La idea d'afegir una gran "massa" de text dins d'un anunci gràfic faria que es perdés la composició minimalista, de manera que Apple se centra en expressar el que vol mitjançant les imatges i els titulars directes.
Però, si Apple no tingués aquesta idea de comunicació super-minimalista, com serien els seus cossos de text? Això és el que m'he plantejat moltes vegades i el que avui intentaré resoldre.
Tot ha de començar amb un bon titular. En aquest cas, "Forma part de tu" podria ser l'adequat, doncs la marca provoca sentiments de, fins i tot, religiositat entre els seus usuaris. Per això, els productes Apple no son simples objectes, els seus propietaris els implanten en el seu dia a dia i acaben formant part de la seva personalitat.
El cos de text d'un anunci d'Apple, doncs, hauria de de transmetre aquesta idea a més de reforçar els valors que la marca té.
"Simplicitat, disseny i modernitat. Perquè Apple no adopta, inventa. Gràcies a això, reproductors mp4, smartphones i tablets tenen nom propi: iPod, iPhone i iPad. Un producte Apple et fa la vida més fàcil, s'adapta a tu i acaba formant part del teu dia a dia. Un iPod és un company de carreres i un iPad, un ajudant personal. Pensats per a que els portis sempre amb tu, els articles Apple són fidels i entregats. No són gadgets, són part de tu."
Apple reforçaria amb aquest text totes les seves característiques però ho faria sense ostentacions, mostrant-se simple i dient les coses pel seu nom, de manera directa. A més, atacaria en certa manera els seus competidors, definint-los com copiadors del que Apple fa.
No crec que Apple canvii la seva manera de fer anuncis gràfics, doncs la seva personalitat comunicativa és, com ja he dit, molt clara i definida. Però crec que, de fer-ho, no s'allunyaria gaire de la meva proposta.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada
Què t'ha semblat? Endavant, escriu!